איך לצלם ראיון וידאו עם 2 מצלמות?
28/09/2020
ראיון וידאו הוא אחד הכלים
הבסיסיים שאנחנו
צופים בהם בטלוויזיה ביום יום.
איך תעשו את זה נכון
ומהי הדרך הטובה ביותר
למקם 2 מצלמות בצילום?
אתם יכולים לשים 2 מצלמות
בכל ראיון וידאו איפה שתרצו,
אבל זה לא תמיד יהיה נכון
מבחינה טכנית.
יש כמה כללים חשובים
שכדאי לכם לקחת בחשבון.
ראיון וידאו – כלי בסיס
-סוגי המצלמות
-סוג העדשות
-בחירת צמצמים
-זווית, מיקום וגובה מצלמות
-מיקום המצולם בפריים
-סאונד ותאורה
סוג המצלמות בראיון
ממליץ להשתמש באותם מצלמות.
כמה שסוגי המצלמות והעדשות
יהיו זהות, ככה תקבלו תמונה
זהה בשתיהם מבחינת:
צבע, טווח דינמי, רעש,
פורמט קובץ וידאו ועוד.
הדברים האלו חשובים כי
כשעוברים בין מצלמות מקבלים
חיבור יותר נכון.
יש סינרגיה מושלמת וזה נותן
לצופה הרגשה יותר "נוחה"
ונעימה לעין.
אל תצלמו עם כמה סוגי מצלמות
אלא אם אתם יודעים לתקן בעריכה
ולהגיע לתוצאות טובות בחיבור
כמו בדוגמה שצירפתי מעל.
סוג העדשות בראיון וידאו
לבחירת עדשות יש משמעות
גדולה להעברת המסר שלכם.
אם תרצו לראות תנועות ידיים,
את החלל המצולם בראיון,
מראה המצולם או כל דבר
שהוא יותר גדול מהפנים של המצולם,
השתמשו בעדשה רחבה יחסית.
אני ממליץ להשתמש
בעדשה שניה יותר סגורה.
בעזרתה תעבירו תקריבים
שמשדרים רגש.
היא יכולה להיות עדשת זום
ולא טלה כדי לא להיות רחוקים מידי.
כשהמצלמה רחוקה מהמצולם,
הצופים מרגישים את זה בזווית
ומתחברים פחות.
בחירת צמצמים
יש כאלו שאולי ירימו גבה
אבל הנקודה הזאת חשובה.
כדי לשמור על הסינרגיה
בראיון וידאו מומלץ להתחיל
עם בחירת הצמצם של המצלמה
הראשית לפי שיקול של
חשיבות הרקע
וכמה הפרדה תרצו לקבל.
אם לרקע יש חשיבות,
השתמשו בצמצמים סגורים והפוך.
אחרי שראיתם איך נראה
עומק השדה של הרקע שלכם,
נסו להגיע לתוצאה זהה עם
המצלמה השניה בעזרת
עדשת הזום.
לא חייב לדייק אבל
כדאי שהמראה יהיה קרוב כדי
לשמור על הדמיון בין
המצלמות ועל הסינרגיה.
זווית, מיקום וגובה מצלמות
ממליץ לשים את המצלמה הראשית
ממול למצולם או קצת בזווית.
המצלמה השניה חייבת להיות
בחיבור לראשית ולתאורה.
זה אומר שאם המצלמה הראשית
מול המצולם והתאורה משמאל
(ממש כמו בתמונה)
המצלמה השניה תגיע מימין,
מהצד "החשוך" של המצולם.
אם המצלמה הראשית מגיעה
קצת בזווית אל המצולם,
המצלמה השניה תמיד תגיע
מהזווית הקרובה למצולם.
תכננו את ה-180 מעלות
שממול למצולם.
נסו שהמצלמה הראשית תיתן
פריים כללי והשניה תיתן
רגש, זווית קצת יותר מעניינת,
אולי קצת נמוכה מהרגיל,
אולי מאחורי המראיין
לתת הרגשה של ראיון וידאו מצולם,
תקריבי פנים, ידיים
או להראות משהו שקיים בביגוד.
תחשבו שהמצלמה
הראשית נותנת זווית קלאסית
והשניה חופשית.
תמונה של סט צילום ראיון
שהכנתי לכם בהדמיה.
מיקום המצולם בפריים
ממליץ לכם לכוון מצלמה ראשית,
לבדוק איפה בפריים בערך
העיניים של המצולם.
במצלמה השניה כוונו
בתקריב שהעיניים יהיו
בערך באותו מיקום.
ככה המבט של הצופה לא קופץ
כשעוברים מצלמה.
זה יותר זורם ונוח לעין.
דמיינו שאתם בקולנוע
וכל פעם רואים אובייקט
חשוב במיקום אחר בפריים.
זה "מעייף" את העין.
"קל לעיניים, הם ממשיכות לצפות."
סאונד ותאורה
אחרי שכיוונתם מצלמות
הגיע הזמן לכוון תאורה.
(יש כאלו שעושים את זה לפני)
זיכרו לא לשים תאורה
מאחורי מצלמות כדי
לא ליצור צל על המצולם
ולא לקבל תאורה שטוחה
מאותה זווית צילום,
כמו בדוגמה.
"בתמונות הקודמות של
אותה הדמיה תראו איך
הדמות נראית יותר טובה
בזווית השניה ההפוכה מהתאורה"
אפשר ליצור תאורה רכה או קשה.
הכל תלוי בהרגשה שאתם
רוצים ליצור בראיון הוידאו.
תאורה רכה בדרך כלל מחמיאה
לעור הגוף ונותנת הרגשה עדינה
ונעימה לעין.
ראו דוגמה.
תאורה קשה לעומת זאת
מבליטה את העור, קמטים,
יוצרת הרגשה "מחוספסת".
כשיש למצולם עור שומני
היא פחות מחמיאה.
להקלטת הסאונד אני מחבר
מיקרופון בום או נק מייק.
לפעמים גם וגם לגיבוי.
שיש פעמים שאני רוצה לעבוד
על הסאונד בעריכה או שלמצלמה
יש סאונד לא איכותי(לרובם),
אז אני מקליט במקליט חיצוני
או ששוכר סאונד-מן
שזה המקצוע שלו כמו:
דני שיוביץ- שם בפייסבוק
danny.shaiovich
סיכום קצר
הכלים שנתתי לכם הם
נטו לתפעול טכני
של ראיון וידאו מצולם.
אבל החשוב ביותר הוא
איך להוציא מהמרואיין את
מה שתרצו לפי מטרת הצילום.
זה החלק הקשה.
הכי נכון הוא לתת למי
שטוב בזה, לראיין
ואתם תעשו את השאר.
אם אתם צריכים לעשות הכל
אז תתחילו להתאמן ובניתיים
אכתוב לכם
כמה שיטות להוציא
רגש ממרואיינים.
בהצלחה אנשים.
בני
אם תרצו שיעור פרטי
בצילום ראיונות, מוזמנים לצלצל אלי.
0522318075
עוד בבלוג
איך לצלם סרטוני Tasty – לחצו כאן