צילום מזון בתאורת שמש חזקה מאוד

29/05/2014

 אחרי תקופה לא קצרה שלא כתבתי פוסט על צילום מזון , גם בגלל חוסר בזמן וגם בגלל שהרבה קולגות התעצבנו עלי שאני מגלה סודות שלמדתי בדרך, אז החלטתי לעצבן עוד קצת הפעם ואולי אחרונה
אז הפעם שיטה דיי פשוטה שאולי חלק לא מכירים או ניסו לא להגיע לסיטואציה הזאת בכלל והעדיפו ללכת בדרכים המקובלות והנוחות של צילום המזון

במקרה הזה היה עלי לצלם מנה באיטליז מיט מרקט שנחשב מעוז הקרניבורים בשוק הכרמל בתל אביב.(דרך אגב יש להם מנות מעולות)
כולם או לפחות כולם מכירים איך נראה שם השוק, רחובות צרים ומוצלים ולפעמים יש חריצי אור בין הגגות משני צידי המבנים, בקיצור אין ממש אור ומה שיש הוא אור חזק וישיר ונורא קונטרסטי, ולצלם איתו מזון נראה גרוע, אז מה עושים עם המצב הזה.
אז יש כמה וכמה אפשרויות, חלקם פשוטות, חלקם נועזות וחלקם דורשות הרבה עבודה.
אז שיטה ראשונה זה לשים את המנה על שולחן באזור המוצל ולהביא אור בעזרת רפלקטור מאיפה שיש, כמו שהסברתי בפוסט “אין אור, תביאו מבחוץ”
נמצא בלינק
אין אור תביאו מבחוץ/http://bennygamzo.com

שיטה שנייה היא שוב לצלם באזור המוצל אבל הפעם במקום להביא אור מבחוץ נביא מהבית. צילום בעזרת פלאשים שגם עליו כבר הסברים בפוסט על “איך לצלם מזון עם פלאש אחד, ראו לינק

http://bennygamzo.com/צילום מזון עם לפאש אחד

.שיטה שלישית ומאמין שיש עוד ועוד, שאני ישאיר לי חומר לכתיבה בעתיד, היא דווקא לצלם עם האור החזק הזה שיש לי אפילו שנראה ממש גרוע,לנסות ולהפוך אותו למעולה
?איך עושים את זה

:מצרכים
(מנה(במקרה שלנו היא מנה בשרית-
שולחן-
שמש חזקה וישירה-
חצובה-
מצלמה-
מרכך אור, או נייר פרגמנט, או בד לבד חצי שקוף, או אפילו סדין לבן וגם אפילו נייר אפייה-
 להיות רגוע מול העובדים בשוק שיש להם פתיל קצר ומעצבן אותם שאתה מצלם להם בשביל מול החנויות שלהם-
וחשוב מאוד זה שהשף שהכין או הביא את המנה יהיה חלק מתהליך הצילום-

:אוכן ההכנה
לוקחים את השולחן, שמים אותו ממש בשמש, זה יכול להיות בגינה שלכם, בתוך הבית עם שמש שנכנסת מהחלון, על הגג בבניין או במסעדה ליד החלון או בכל מקום אחר עם שמש- לא חסר
שמים את המנה על השולחן מסדרים אותה ואז לוקחים את מרכך האור או למי שיש את נייר הפרגמנט, או בד לבן או כל חומר לבן וחצי שקוף שאור יכול לעבור דרכו
מעמידים אותו בצורה כזאת שהוא ממש חוסם את האור הקשה והחזק שמגיע על המנה שלנו
 ממש לפי הזווית של השמש מכוונים את המרכך שלנו כך שהוא ייתן לנו “הסתר” רחב ככל שניתן ושאנחנו צריכים למנה, וכך אנחנו מקבלים אור רך ומעולה לצילום מזון- ראו תמונה של הסט למטה
מה שריכוך עושה הוא לתת למנה שלהם אור רך ומחמיא שנעים לעין ואינו שורף פרטים במנה ונותן לנו פחות קונטרסט בתמונה, שבמקרה הזה הייתי צריך
כדי שהתאורה לא תהייה רכה עד כדי כך שמתי מראה שמחזירה לי אור חזק מבחוץ על המנה ונתתי לשף לעזור לי ולהחזיק רפלקטור קטן מצד אחר כדי לתת עוד “קיק” של אור למנה,
אמרתי שזה חשוב שהשפים ייקחו חלק בצילום, גם בעזרה וגם לתת לנו ביקורת עם הצילום שלנו באמת מעביר את האוכל שהם מכינים כמו שהם רוצים

.השף במקרה הזה הוא ירון קסטנבוים

לסיכום
יש כמה וכמה דרכים לעשות שימוש באור חזק וקונטרסטי, במקרה הזה זאת הייתה הבחירה שראיתי שהיא הכי טובה בשבילי
.מה שזה אומר שאתם צריכים לעשות שיקול דעת ולנסות ולראות מה נראה הכי טוב בשבילכם
.לא להגיד לעצמכם, ראיתי איך בני גם זו לטובה עשה בבלוג שלו על צילום מזון וזה יצא טוב וגם לי זה יתאים ככה
.תנסו כמה שיותר סגנונות ואז תכירו ותבינו מה מתאים לכל מיני סוגי מזון וללקוח שלכם
לעניין פרטי הצילום והמצלמה אין משמעות לפוסט הזה, זה עניין של שיקול דעת, מטרה ואהבה

.תנסו להבין מהתמונות איך בנוי הסט ולאיזה מטרה רציתי להגיע
.שהיא לעשות מהמנה מין תמונה אבסטרקטית של מזון, מעניינת וצבעונית

אז שיהיה בהצלחה
בני גם זו לטובה – צלם מזון

אהבתם? תשפו את הפוסט
ואם יש לכם רעיוניות אחרים,מוזמנים לכתוב פה

 רוצים לדעת איך לצלם מזון במסעדה? לחצו כאן

bennygamzo.com/צילום מזון במסעדה

רוצים לדעת איך לצלם עם חצובה ב 90 מעולת? לחצו כאן

bennygamzo.com/צילום ב 90 מעלות

הצילום היה לאתר מאקו

צילום: בני גם זו לטובה
צילום: בני גם זו לטובה

צילום: בני גם זו לטובה

צילום: בני גם זו לטובה
צילום: בני גם זו לטובה
צילום: בני גם זו לטובה
צילום: בני גם זו לטובה