צילום מנות במסעדה

27/01/2014

כמו כל אחד שמצלם אוכל יש פעמים
ולפעמים הרבה פעמים שצריך לצלם את המנות במסעדה ששם הם מוגשות ומוכנות
בדרך כלל זה יותר נוח ללקוח, במקום להגיע לסטודיו עם ציוד שלם מהמסעדה ועם חומרים,
והמון כלים שהוא רגיל לעבודה איתם, אז פשוט הצילום מתבצע אצלו במסעדה
 במקרה הזה שאני רוצה לספר לכם שהעניין הוא לא ממש על איך לצלם במסעדה,
כן כן, אין דרך שונה ואחרת לצלם במסעדה שלא כמו במקום אחר ואפשר לראות שיטות צילום שונות בפוסטים שונים שלי בבלוג

http://bennygamzo.com/blog/
אבל העניין בצילום מנות במסעדה הוא אם אתה רוצה להעביר את האווירה של המקום ובאיזה אופן לעשות את זה

:מצרכים
מסעדה-
צלם-
מנות לצילום-
(פלאשים(כל אחד ומה שיודע ורגיל-
תאורות שונות בתוך המסעדה-
לאכול לפני צילום כדי שלא יהיה לנו הסחות דעת-
מצלמה וחצובה-
ראש פתוח-

:אופן ההכנה
המסעדה שבה היו הצילומים דרך אגב היא “מינה טומיי” בחיפה עם השף משה בדישי,והצילומים היו ליח”צ בלנדר
,עכשיו נכון שהמנות הם למעשה חלק מהאווירה
ונכון שאפשר לצלם אותם עם רקע של משהו שמאפיין את המסעדה או להיות בנאלי ולשים תפריט ליד המנה או אפילו להכניס לוגו

.כמובן שאני מאמין שאתם מבינים שלא בחרתי באף אחד מהאפשרויות האלו, אלה בחרתי משהו יותר שונה וזה צבע
.לכל בית עסק יש “צבעים מוליכים”,צבעים מוליכים אלו צבעים שמאפיינים את העסק ואני הולך לפיהם
זה למשל יכול להיות הצבעים של הלוגו, של תפריט, של עיצוב המקום, של כלים שונים ואולי אפילו הלבוש של העובדים

.במקרה שלי שמתי לב שכל בית העסק מלא בוילונות ובתאורה של אדום כתום שמחובר עם ירוק, כחול וצהוב. והבנתי שיהיה כדאי להכניס את הצבעים האלו לתמונה
זה הלוגו של המסעדה שיהיה אפשר להבין, וכמו הלוגו ככה גם נראים הוילונות

בני גם זו לטובה צילום מזון | צילום מזון בסטודיו | צילום מזון בבית העסק | צילומי מזון ליח"צ | צילומים למגזינים,תפריטים ולאתרים| בני 0522318075

.את המנות צילמתי עם פלאש סטודיו גדול, עוד אחד קטן ועם אסא נמוך שיהיה כמה שפחות מגורען
מה שזה אומר בעצם שאני לא ממש רואה את תאורת המקום ואת אור היום העדין שנכנס למסעדה בגלל שהם חלשים יחסית לפלאש שלי

.ואז מה שמתקבל הוא מנה שמרגישה לי נורא לא צבעונית ולא כמו שראיתי את זה בראש לפני הצילום
יש שיגידו שהתוצאה בסדר גמור אבל זאת לא התוצאה שרציתי להגיע אליה

בתמונה זהו הטסט תאורה הראשון שעשיתי

בני גם זו לטובה צילום מזון | צילום מזון בסטודיו | צילום מזון בבית העסק | צילומי מזון ליח"צ | צילומים למגזינים,תפריטים ולאתרים| בני 0522318075
אז מה שקורה עכשיו הוא שיש כמה אפשרויות להגיע לתוצאה שרצה לי בראש, אחד זה להוסיף כמה פלאשים עם ג’לים בצבעים שונים ולהוסיף לפריים באיזה צורה, או לעשות סטיילינג עם אקססוריז בצבעים שאני רוצה להוסיף
.ואפשרות שלישית וקצת יותר מעניינת זה להוריד מהירות
.הכוונה לא לעבוד לאט או משהו כזה,יותר בכיוון של להוריד את מהירות תריס במצלמה
,”אחרי הורדת מהירות התריס במצלמה למשך זמן של שנייה לפחות או אפילו יותר מזה,מתגלה לנו “עולם חדש של צבעים
,אני רואה עכשיו שנפתחו לי האזורים הכהים בתמונה ונתגלו אלי כל מיני השתקפויות של התאורה במסעדה ומחוצה לה
וקיבלתי את האווירה שרציתי כמו בתמונה הסופית שהיא צבעונית, קצת דרמטית ומגרה

.חשוב לציין שלא תמיד חייב לכוון את הצילום שלכם לעניין של התאורה של המקום
תמיד יש לנו המון אופציות בכל צילום שצריך לקחת בחשבון ובמקרה הספציפי הזה זאת הייתה הבחירה הטובה בעיני

אהבתם? תשפו את הפוסט
ואם יש לכם רעיוניות אחרים,מוזמנים לכתוב פה

שיהיה בהצלחה

בני גם זו לטובה

רוצים לדעת איך לשלוט בתאורה בצילום מזון? לחצו כאן

bennygamzo.com/שליטה בתאורה בצילום מזון

רוצים לדעת איך לצלם מזון שאין לכם אור איפה שאתם נמצאים אבל יש בחוץ? לחצו כאן

bennygamzo.com/אין אור תביאו מבחוץ

בני גם זו לטובה צילום מזון | צילום מזון בסטודיו | צילום מזון בבית העסק | צילומי מזון ליח"צ | צילומים למגזינים,תפריטים ולאתרים| בני 0522318075
דף הפייסבוק שלי

https://www.facebook.com/bennygamzo