בני גם זו לטובה,צלם מזון,צלם תדמית,צלם מוצרים,צלם וידאו תדמית צילום סטודיו

צילום מזון – איך לגרום לתאורת פלאש להיראות טבעית בצילום מזון

05/04/2013

צילום מזון ותאורה טבעית

צילום מזון גורם לרצון שבשימוש באור טבעי, אור טבעי, אור טבעי
למה כל הזמן האור הטבעי הזה, למה לא משהו אחר?
למה לא משהו שונה?

למה האור הטבעי פשוט עובד מעולה בצילום מזון?
כי הוא פשוט טבעי 🙂
כי אנחנו כל כך רגילים לראות את האוכל שלנו באור טבעי,
באור אחר(שהוא לא טבעי-פלאש נגיד) מרגיש לנו משהו שונה,
לא אמיתי, מושלם מידי, מלאכותי-לא טבעי.

צלם אוכל

אני יכול להגיד לכם שיש פעמים שאנשים יגידו,

אהה זה תמונה של בני גם זו לטובה הזה בגלל שהם
רואים את החיבור הזה עם הטבעי והלא טבעי שגורם להרגיש שיש פה משהו שונה.
יש פעמים שלא תמיד אפשר לצלם באור טבעי,
בגלל שעות מסויימות, חורף, מקום סגור, הוא לא תמיד איתנו.

ומה תעשו שהאור הטבעי לא משתף איתכם פעולה?
ומה לעשות שאני שואל מלא שאלות בלי לתת עליהם תשובות?

אז מה שאני מסביר לכם הפעם זה איך לגרום
לשימוש בתאורת פלאש להיראות יותר כמו אור טבעי.

נורא מעניין, אהה?
איך זה בכלל יכול להיות הגיוני שזה אפשרי?,
זה אפשרי ויש כמה שיטות "לטשטש" את הגבול הזה בניהם.

מצרכים:
-מהרחוק לקרוב כמו בתמונה- פלאש(כל פלאש)
עם מטריה או סופט בוקס עליו,
-נייר פרגמנט
-משהו לצלם אותו
-רפלקטורים שונים
-משטח עבודה מעניין
-אפשר להוסיף בובה מוזרה בצד ליופי
-מצלמה ולא לשכוח כרטיס זיכרון 🙂

קודם כל אתם צריכים להבין מה אתם מקבלים בצילום באור טבעי לעומת תאורת פלאש.
עכשיו אתם צריכים לעשות "ניתוח תאורתי" לתמונות שלכם.

אני יכול להגיד לפי תמונות שצילמתי באור טבעי, שאני מקבל:
-תאורה רכה או קשה תלוי באזור הצילום
-ממלא לי את חלל החדר באור
-דל בקונטרסט בתוך בית
-נותן המון הברקות בגלל שהוא מקור אור גדול
-צבע אור זהה בכל החלל
-חזק בשעות מסוימות
-בטוח שיש עוד כמה שיגיעו בהמשך הכתיבה
IMG_7714

תאורה רכה

אז מה שאני עשיתי כדי ליצור תאורה רכה וקשה
בו זמנית, הוא שהשתמשתי בפלאש הקטן עם אור חוזר דרך מטרייה,
אחרי המטרייה הוא עובר בחלקו דרך נייר פרגמנט, שמייצר לי תאורה מאוד רכה.

מילוי

כדי ליצור "מילוי באור של חלל החדר" שמתי

שני רפלקטורים קרובים לעוגיות.
אחד כסוף להחזר חזק ואחד לבן להחזר עדין 
כדי ליצור את המצב בו האור דל בקונטרסט.
הורדתי קונטרסט בעבודה על התמונה בתוכנת העריכה גם כן,
ע"י פתיחת האזורים הכהים בתמונה.

כדי ליצור הברקות וכמובן שצריך פה לעשות את זה כאלו
שהן מגיעות ממקור אור גדול.
פשוט קירבתי את הפלאש שלי כמה שיותר למנה שלי.

צבע

כדי ליצור צבע אור זהה בכל החלל, מה שאני עושה זה ברגע שאני
מגיע לפריים שאני יודע שהוא עובד לי הכי טוב,
אני מצלם
את הפריים עם כרטיס אפור(50% אפור) ובעריכה מגיע דרכו  לאיזון לובן נכון.

כדי ליצור מהפלאש גם תאורה קונטרסטית,
מה  שעשיתי הוא שבאיזור מסויים נתתי לאור לא לעבור
דרך נייר הפרגמנט וכך יש לו פחות ריכוך ויותר קונטרסטי.

בטוח שיש עוד כמה רעיונות שלא עלו לי בראש,
ושלא יעלו לי גם עכשיו, אז נשאיר לכם אותם.

טיפ אחרון: תנו חימום קטן לצבע התמונה באיזון לובן זה מוסיף דימוי של אור טבעי.

 אם יש לכם שאלות ומענות עצות טובות לשיפור, אני אשמח לענות ולשמוע

אחלה יום

בני גם זו לטובה

אהבתם?
תעשו שיתוף לדף שגם חברים שלכם  יקבלו את זה

פייסבוק
http://www.facebook.com/bennygamzo

 

 בני גם זו לטובה צילום מזון | צילום מזון בסטודיו | צילום מזון בבית העסק | צילומי מזון ליח”צ | צילומים למגזינים,תפריטים ולאתרים| בני 0522318075

בני גם זו לטובה צילום מזון | צילום מזון בסטודיו | צילום מזון בבית העסק | צילומי מזון ליח”צ | צילומים למגזינים,תפריטים ולאתרים| בני 0522318075