מוצרים על רקע לבן – איך תצלמו?
29/10/2020
מוצרים על רקע לבן
בשימוש בהמון אתרים,
זה אחד הצילומים הכי נפוצים,
אבל הוא לא הכי פשוט לביצוע.
אם חשבתם שכל תמונה על
רקע לבן היא תמונה טובה,
ומעניין מה תחשבו אחרי
הטיפים שאתן לכם עכשיו.
נקודות לצילום:
-הבנת המוצר
-בחירת זווית צילום
-על מה כדאי לצלם?
-יצירת תאורת 3D
-עריכת פוטושופ למוצרים
הבנת המוצר
לפי שתתחילו בכלל לסדר
סט תאורה,
תלמדו את המוצרים
שאתן צריכים לצלם.
זה אומר להבין את השימוש בהם,
החומר ממנו עשויים,
מבריק, מט, כסוף, זכוכית, עגול,
גדול או קטן.
"לפעמים זה נשמע טיפשי למה
צריך לדעת את הנקודות האלו"
זה רק נשמע.
צילום מוצרים על רקע לבן
שמתוכנן מראש,
יכול לשנות לכם את מחירי הצילום,
ציוד התאורה שתשתמשו,
כמות העריכות
ואפילו בחירת מקום הצילום.
תזכרו שמוצרים שקופים,
כסופים ומבריקים
יותר קשה לצלם משאר המוצרים.
הם דורשים יותר זמן צילום
ויותר עריכות פוטושופ
שמגדילות לכם את זמני העבודה.
בחירת זווית צילום
לפני כל צילום מוצר תחשבו
מה תהייה זווית הצילום.
תביטו במוצר ותנסו לראות
מאיזו זווית מבינים מה הוא,
את הפיצ'רים שלו,
דרכי השימוש בו,
את התכונות הבולטות שלו,
מה הגודל שלו
ומה יש בתוכו.
על מה כדאי לצלם?
קיימים כמה וכמה דרכים
פשוטות ומורכבות
לצלם על רקע לבן.
אפילו אפשר על רקע אחר
ולהפוך אותו ללבן.
השיטה הפשוטה ביותר
היא לקחת נייר לבן גדול
ולהניח עליו את המוצר.
אם אתם מצלמים בזווית
אופקית מול המוצר
אז אני ממליץ לכם לשים
את הנייר בצורת מגלשה
כמו בתמונה.
מהקיר לשולחן או עם מתקן.
כשתשימו את המוצר בקצה
הנייר שקרוב אליכם,
מגלשת הנייר מאחור
לא תורגש
והרקע יראה חלק.
אם תשימו את הנייר ב-90 מעלות
והצילום יהיה אופקי,
כנראה שתקבלו פס
מאחורי המוצר.
תצטרכו לנקות אותו בעריכה.
למתחילים
שיטה נוספת ומאוד פופולרית
בשנים האחרונות אצל עסקים קטנים
היא אוהל האור.
זאת קובייה בגדלים שונים,
לפעמים מחומר לבן חצי שקוף
ולפעמים מחומר אטום.
החלק הפנימי שלה לבן או אחר.
את האוהל החצי שקוף מאירים
עם תאורה מבחוץ כמו בתמונה
ובאוהל האטום יש תאורת לד פנימית.
תאורת הלד מפוזרת בתוך האוהל
בכל מיני מקומות.
יש אוהלים עם יותר ופחות תאורה,
ממליץ על כאלו שאפשר לשנות
בהם את עוצמת הלדים בנפרד.
זהו מוצר מאוד נוח, פשוט,
קל לתפעול,
מתקפל לעובי של פיתה
ונכנס לתיק קטן.
אבל דיוק התאורה בעזרתו
כשמצלמים מוצרים על רקע לבן
הוא לא הכי מקצועי,
קשה להאיר בתוכו מוצר בצורה
מדויקת ואיכותית.
אם אין לכם ניסיון בצילום
אז ממליץ עליו בחום.
לבעלי ניסיון
שיטה נוספת היא צילום מוצרים
על שולחן אור,
המצחיק שהוא בכלל נראה כמו כיסא.
יש עליו פלסטיק לבן חלבי,
חצי שקוף, שיורד מהקצה העליון
של המשענת עד לתחתית
המושב במגלשה.
(כמו בתמונות)
מתחת לשולחן אפשר לשים תאורה,
כשהחומר החלבי מואר הוא
גורם לרקע להיות כמעט לבן
ב-100% ולא להאיר את המוצר
שנמצא עליו.
(תלוי עד כמה אתם מדויקים)
השולחן עוזר לצלם מוצרים במהירות,
לפעמים עם אחוז נמוך
של עריכות רקע בפוטושופ,
הוא מתקפל לגודל קטן יחסית
ואפשר לפתוח אותו בכל מקום.
לשולחן יש 2 גדלים שאני מכיר,
קטן כמו בתמונות
ואחד גדול יותר פי 4.
"הגדול נראה באמת כמו שולחן"
הקטן נוח ונייד אבל
מאוד מעצבן שהוא נמוך,
כל פעם צריך להתכופף
כדי לשים עליו מוצרים.
אחרי יום צילום עם 60+ מוצרים
זה לא הכי נוח.
שימו אותו על משהו גבוה.
חשוב לציין שכדי להאיר עליו
צריך תאורת פלאשים או פנסים
שלא לכל אחד יש.
מומלץ לצלמים עם ציוד וניסיון.
שיטה אחרונה לחסרי הניסיון,
למעוניינים לחסוך ולצלם בזריזות,
היא לצלם מוצר על כל רקע,
להוריד אפליקציית ניקוי רקעים
ותוך כמה שניות יש לכם מוצר
על רקע לבן חלק.
החיסרון הוא שהמוצר לא
יהיה מואר בצורה מקצועית,
הצבעים לא תמיד תואמים
את המציאות והאיכות
תלויה בתאורה
ובמצלמת הנייד שלכם.
הפלוס הוא שכל אחד יכול
לצלם עם הנייד בכל מקום.
(יש אפליקציה טובה בתשלום,
לאייפון שנקראת PhotoRoom).
יצירת תאורת 3D
זה שלב קצת למתקדמים.
כשמצלמים מוצרים ברמה גבוהה
אתם צריכים לגרום לצופה
שירגיש את תלת המימדיות
של המוצר.
זאת טכניקת תאורה שכיף לייצר.
כשמצלמים מוצר עם תאורה
נכונה ויפה הצופה
מרגיש כאילו הוא יכול
למשוך את המוצר מהמסך.
את זה אני הכי אוהב.
תלת מימדיות נוצרת
מחיבור נכון של אור וצל,
טווח דינמי, בחירת עדשה ועוד.
כשיש לנו אזור בהיר המוח
מרגיש שהוא גבוה או בולט.
כשיש לנו אזור כהה המוח
מרגיש שהוא נמוך או עמוק.
לכן כשתאירו מוצרים,
תיצרו תאורה לא שטוחה
על פני המוצר,
תאירו באופן מדורג
ותשאירו אזורים כהים.
כוונו תאורה בזווית אל המוצר
או דרך מרכך כלשהו,
זה גורם לתאורה להראות יותר
טבעית על המוצר.
יוצרת יותר עומק
ותלת מימדיות שזה החשוב.
כשהמוצר על רקע לבן,
עדיף שקצוות המוצר
יהיו יותר כהות מהרקע,
ככה המוצר יותר בולט
וקופץ מהרקע.
עריכת פוטושופ בצילום מוצרים
יש רגעים בזמן הצילום
שלא מצליחים להגיע
לתוצאה שרוצים או
שאין זמן לזה כי יש לכם כמות
צילומים להספיק.
כמו:
כשנוצרת השתקפות קשה
ומורכב מידי להיפתר ממנה
בצילום.
זה יכול לקחת זמן,
אז לפעמים כדאי לתקן אותה
לאחר מכן במחשב.
כשתרצו לחזק צבעים של לוגו,
לנקות לכלוכים, שריטות או
כל פגם אחר במוצר,
אפשר תמיד לתקן בעריכה.
בתמונה שאתם רואים
רצינו שהאופניים ישענו
על הג'ק אבל שלא יהיו
בהטיה אז שמנו את הג'ק על צלחת
זכוכית והחלטתי להוריד אותה
לאחר מכם בעריכה.
יכולתי לצלם בזווית,
לשנות את כיווני התאורות,
לקשור אותם עם חוט
אבל זה לא היה שווה
את הזמן.
"עדיין תזכרו שהכי חשוב זה
להשקיע בזמן הצילום
וכמה שפחות להגיע לעריכות
במחשב"
תשערו ברגע הצילום
כמה זמן ייקח לכם לבצע
את השיפורים
ותשקלו אם זאת יכולה
להיות עבודת עריכה
של כמה שניות.
"תעשו את השיקול איפה
אתם מוכנים להשקיע את הזמן שלכם."
יש הרבה פעמים שיהיה
כדאי לצלם על רקע אפור,
כי רקע לבן
מחזיר אור אל המוצר.
את הרקע האפור אפשר
למחוק בעריכה, "לצרוב".
צירפתי 2 דוגמאות של תמונות
לפני ואחרי שתראו
שיש המון אופציות ושיפורים
שאפשר לייצר בעריכה.
צריכים צילום מוצרים או רוצים
ללמוד איך לצלם?
מוזמנים לצלצל אלי.
0522318075
בני
עוד בבלוג
איך לצלם תמונות פורטרט טובות?
איך לערוך לצלם סרטוני תדמית
בפלאפון?
צילום מוצרים על רקע לבן
הגעת עד לפה?
לחצו על התמונה לצפות בפוסטים נוספים