בני גם זו לטובה,צלם מזון,צלם תדמית,צלם מוצרים,צלם וידאו תדמית צילום סטודיו

צילום מזון עם פלאש אחד

18/08/2013

אחרי אימון קשה כותב לכם פוסט עם ידיים
רועדות ועם המון אינפורמציה לשחרר על צילום מזון.

יש פעמים שאתם תגיעו למצבים שצריכים לצלם מזון
בזמן שתכנון שעות לא כל כך נוחות ויש בלת"מים (בלתי מתוכנן-מונח צבאי).
השינויים הללו בדרך כלל משפיעים לנו על סדר היום וזה בדיוק מה שקרה לי.

נסגרו לי צילומים בזמן שקיעה שאלו שעות לא ממש טובות.
היה עיקוב של מצולמת שהייתה צריכה לעשות תמונות עם המנות
ושמש שנזכרת ב 18:30 להתחיל להגיד לי שלום ולעשות פרצוף חמוץ וכתום.

מה שקרה בסופו של דבר הוא שהייתי צריך לצלם כמה מנות מחוץ למסעדה, עם הרבה סועדים מסביבי.
כל זה על שולחן אחד קטן ולא להפריע לאף אחד וכמובן בלי שמש.

צילום מזון עם פלאש אחד

בחרתי שאני מצלם את המנות בצורה הכי פשוטה ומהירה,
צילום נקי על רקע לבן עם תאורה אחת.

למה בצורה פשוטה?
בגלל שלכתבה שעלתה עם המנות היה סיפור שלא הכרתי
ולכן לא רציתי שהתמונה תיתן סיפור מעצמה.

למה רקע לבן?
לתת למנה לדבר בזכות עצמה.

מיכל אנסקי ואייל לביא לתמונות בכתבה באתר ארוחת הקיץ המושלמת/http://www.mako.co.il

תאורה

עכשיו מגיעים לעיקר, למה תאורה אחת???
כמו בפוסטים הקודמים על הפסיכולוגיה שיש
בצילום מזון, גם פה נכנס ההיגיון שהמוח שלנו בונה לנו בראש.

מה הכוונה?
רוב הזמן שאנחנו אוכלים באור יום יש מקור אור אחד
שמאיר לנו את האזור שאנחנו נמצאים בו וזאת השמש.

כל שאר המקורות האור יהיו החזרים של השמש ע"י
חפצים,עצמים או קירות בתוך החלל שאנו נמצאים בו.

המוח האנושי יותר מתחבר לתאורה אחת,
לא רק בצילום מזון אלה גם בצילום פורטרטים ואפילו מוצרים.

הגעתי לעיקר, מה עשיתי ומה המצרכים שנדרשים?
-שולחן
-מפה לבנה
-מנה
-מצלמה
-חצובה
-פלאש אחד
-מרכך לפלאש,אפשר גם בד לבן דק
-רפלקטורים או מראה לתת החזר לפלאש

שמתי פלאש על חצובה ב45 מעולת כלפי השולחן.
כיוונתי את הפלאש הוא בשעה 2, ממש לפי השעון אנלוגי.
ככה זה נותן לי יותר תלת מימדיות למנה(תלוי מה היא המנה)

במקרה שלי המנות לא שטוחות ולכן זה עבד נהדר.

צילום מזון עם פלאש אחד תאורה רפלקטור
סט בצילום מסעדה של אייל לביא בנמל תל אביב

רפלקטור

מצד שני שמתי רפלקטור אחד לבן ולפעמים בצבע זהב קצת לחמם,
מראת איפור שקנו לי מאילת בסופר פארם כדי לתת החזר חזק יותר לשפר הברקות.

התוצאה שהגעתי אליה היא סוג של "הדמייה",
הדמיית אור של שעות הבוקר או אחרי הצהריים, עם זווית הפלאש לפי גובה השמש.
המנות הגיעו "נקיות" בלי תוספות מסביב.
גם את המצלמה העמדתי בזווית של 45 מעלות כלפי המנה,
ככה קיבלתי השתקפות מהפלאש שהיה בזווית הפוכה אל מול למצלמה.
התמונות הסופיות בתחתית הפוס, מוזמנים לראות איך יצא.

שיהיה בהצלחה
אהבתם? תשפו את הפוסט
ואם יש לכם רעיוניות אחרים,מוזמנים לכתוב פה

רוצים לדעת איך לצלם עוגה עם פלאישים? לחצו כאן

איך לצלם עוגה עם פלאשים/bennygamzo.com

רוצים לדעת איך לצלם מנות במסעדה? לחצו כאן

איך לצלם מנות במסעדה/bennygamzo.com

או בפייסבוק
https://www.facebook.com/BENNYGAMZOPHOTOGRAPHY

אחלה יום

בני גם זו לטובה צילום מזון

 

 

צילום מזון עם פלאש אחד תאורה רפלקטור
מיכל אנסקי ואייל לביא לתמונות בכתבה באתר ארוחת הקיץ המושלמת/http://www.mako.co.il

 

צילום מזון עם פלאש אחד תאורה רפלקטור
מיכל אנסקי ואייל לביא לתמונות בכתבה באתר ארוחת הקיץ המושלמת/http://www.mako.co.il